مراقبت های بعد از فیشیال_ در بابل

مرداد ۸, ۱۴۰۲ توسط مدیریت0
microdermabrision-first111-1200x787.jpg

مراقبت های بعد از فیشیال

پاکسازی پوست به مجموعه‌ای از درمان‌های پوستی می‌گویند که باعث بهبودی بافت، رنگ و سلامت پوست می‌شود. برای داشتن پوستی شفاف و درخشنده و رنگ یکدست، فیشیال صورت یکی از بهترین انتخاب‌های شماست.

چرا مراقبت بعد از پاکسازی پوست مهم است؟
مراقبت های بعد از فیشیال پوست مهم هستند چون در مراحل مختلف پاکسازی به پوست شما استرس وارد می‌شود. مثلاً بعد از حذف لایه‌های شاخی پوست، سلول‌های پوست شما باید لایه از بین رفته را جبران کنند. تقسیم سلولی و ایجاد لایه جدید باعث شفافیت و درخشندگی پوست می‌شود. یا مثلاً با ماساژ پوست به لایه‌های عمیق‌تر پوست استرس وارد می کنیم تا کلاژن‌سازی تحریک شود. با افزایش کلاژن سازی پوست شما سفت و خوش حالت‌شود.
نکته‌ی دیگر این است که شما دارید برای پوست خود هزینه می‌کنید. رعایت چند توصیه‌ ساده به شما کمک می‌کند که بهترین بهره را از پاکسازی پوست ببرید و ارزش هزینه‌ی صرف شده را دو چندان کنید. مطمئن باشید چند محدودیت کوچک ارزشش را دارد.

مراقبت‌‌های بعد از فیشیال

از دستکاری پوست و کندن جوش‌ها پرهیز کنید.

همه می‌دانیم که کندن و تخلیه آن جوش‌های ریز و مزاحم سرسیاه و سرسفید چقدر وسوسه کننده هستند، ولی اگر می‌خواهید پاکسازی برای شما اثر کند و پوستی زیباتر از همیشه داشته باشید، جلوی خود را بگیرید.
در طی پاکسازی پوست یکی از کارهایی که انجام می‌شود تخلیه جوش‌هایی است که قابلیت تخلیه شدن را دارد.

اگر جوش سرسیاه یا سرسفیدی روی صورت شما مانده باشد، یعنی این جوش هنوز آماده‌ی تخلیه شدن نیست یا به اصطلاح نرسیده است. هر تلاشی برای تخلیه این جوش می‌تواند باعث زخم شدن پوست و نهایتاً ماندن جای زخم روی صورت می‌شود.

پس اگر جوشی را تخلیه نکرده‌ایم، لطفاً به حال خودش رهایش کنید تا آماده تخلیه شدن بشود.

آرایش سنگین نکنید

برای فیشیال پوست لایه‌ی شاخی پوست برداشته می‌شود. این لایه سطحی‌ترین لایه پوست است و در فیشیال از این بخش سلول‌های مرده پوست برداشته می‌شود.
هم تخلیه ضایعات می‌توانند باعث قرمزی پوست شما شده و وسوسه‌تان کنند که قوی‌ترین کانسیلر خود را برای پوشاندن قرمزی استفاده کنید.

پاکسازی پوست در کلینیک سعادت در واقع یک پاکسازی عمیق است و تا حد ممکن به پوست فشار آورده‌ایم تا خودش را بازسازی کند.
بهترین کار این است که حداقل به مدت یک روز از آرایش سنگین و لوازم مراقبت پوستی قوی استفاده نکنید و به پوست خود استراحت بدهید. علاوه بر این به دلیل باز بودن منافذ، پوست مستعد به عفونت‌های باکتریایی است.

پس یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از فیشیال این است که از محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده نکنید تا سرم‌ها، کرم‌ها، لایه بردارهای استفاده شده در جریان پاکسازی اثرات خود را بهتر و بیشتر بگذارند.

در زمان شست‌وشو با پوست‌تان مهربان باشید

پوست پس از پاکسازی فوق‌العاده حساس است و نباید به آن سخت بگیرید. بیشتر اوقات سرم‌ها و ابزار استفاده شده و همچنین ماساژ صورت باعث می‌شوند که سدهای محافظتی طبیعی پوست از بین بروند. برای همین بهتر است که در برنامه مراقبت‌های بعد از فیشیال برای شست‌وشو از یک شوینده آبرسان ملایم استفاده کنید.

شامپو بدن برای پوست‌های حساس انتخاب خوبی می‌باشد. این شامپو بدون این که به سدهای محافظتی پوست آسیبی بزند، پوست را تمیز می‌کند و عمل آبرسانی را هم همزمان انجام می‌دهد.
با وجود این که این شامپو، شامپوی بدن به فروش می‌رسد، به قدری ملایم است که می‌توانید برای صورتتان هم از آن استفاده کنید و به عنوان فیشیال صورت در منزل نیز به حساب می‌آید.
به جز این محصول، هر شوینده آبرسانی (Hydrating) که برای پوست‌های حساس (sensitive skin) تولید شده باشد، انتخاب مناسبی می‌باشد.

انواع روش‌های آبرسانی پوست

نخستین قدم برای آبرسانی پوست، نوشیدن آب است. رطوبت پوست شما از طریق آب داخل بدن تامین می‌شود. سعی کنید ۲ الی ۳ لیتر آب بنوشید. یادتان هم باشد چای و قهوه برای تامین آب بدن مناسب نیستند. این مواد خاصیت ادرار آوری دارند و حتی می‌توانند موجب کم آبی بدن هم بشوند.

از تونرها استفاده نکنید

تونرها دسته‌ای از شوینده‌های پوستی هستند که قوی‌تر از شوینده‌های صابونی می‌باشند. تونرها می‌توانند آلودگی موجود در منافذ پوستی را هم پاک کنند. بیشتر تونرها بر پایه‌ی آب بوده و دارای اسانس‌های روغنی و گیاهی هستند.
پس از پاکسازی پوست از تونرهای شوینده استفاده نکنید. استفاده از تونرها یک تا دو روز پس پاکسازی پوست توصیه نمی‌شود.

به ویژه تونرهای بر پایه‌ الکل،  که خاصیت اگزفولیشن یا دارای مواد سفت کننده پوست هستند. این محصولات می‌توانند باعث تحریک و خشکی پوست شوند.
در واقع پس از پاکسازی پوست اصلاً نیازی به استفاده از تونر نیست، بدلیل اینکه روی پوست شما پاکسازی عمیقی صورت گرفته است و پوست از نظر زیستی و شیمیایی به تعادل رسیده است.

بیخیال سونا شوید

یکی از مراقبت‌های بعد از فیشیال این است که از قرار گرفتن در محیط‌های گرم شدیدا خودداری کنید. شاید سونای خشک و بخار محل مناسبی برای گذراندن بعد پاکسازی باشند ولی اینگونه نیست و توصیه نمی‌شود.

سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

همشهریان و هم استانی های عزیز همین حالا میتوانید برای رزرو وقت با ما تماس بگیرید !


تماس اورژانسی

تماس 24/7
09111144377



رزرو تلفنی

تماس 24/7
09111144377



ما را

در شبکه های اجتمایی به اشتراک بگذارید



* کلیه حقوق این سایت برای کلینیک زیبایی سعادت محفوظ است  1396-99 *

– طراح وب سایت : نوآوران وب <> مجتبی ملائیان

09112115663

تماس جهت مشاوره و رزرو