لیزر لک صورت

لیزر لک صورت

عنوان:

توضیحات:

لیزر لک صورت

لکهای صورت یکی از عزیزان بعد از ۳ جلسه لیزر

علائم لک صورت

لیزر لک صورت-لکه های تیره پوست می توانند رنگی از قهوه ای روشن تا تیره داشته باشند. رنگ لکه های تیره به رنگ پوست فرد بستگی دارد. این لکه ها از جنس بافت پوست بوده و دردناک نمی باشند. لکه های تیره علاوه بر داشتن اندازه های متفاوت می توانند در هر ناحیه از بدن تشکیل شوند. با این حال، اغلب در نواحی بروز می دهند که در معرض نور خورشید قرار دارند.

بروز لکه های تیره در نواحی زیر رایج است:

  • پشت دست ها

صورت

کمر

شانه ها

رنگ لکه ها در افراد دارای پوست تیره اغلب چند پرده تیره تر بوده و معمولا ظرف ۶ تا ۱۲ ماه از بین می رود. از بین رفتن لکه های تیره تر می تواند سال ها به طول انجامد. با اینکه لکه ها می توانند به رنگ قهوه ای بروز داده و تفاوت رنگ زیادی با پوست داشته باشند، اما تغییرات شدید رنگ پوست اغلب ظاهری به رنگ آبی یا خاکستری دارد.

علت لک صورت

لکه های تیره چندین عامل متفاوت دارند که به شرح زیر می باشند:

لک صورت بخاطر آفتاب سوختگی

لکه های ناشی از این عامل اغلب به نام لکه های آفتابی یا کبدی نامیده می شوند. افراد پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا دستگاه های برنزه سازی به این لکه ها دچار می شوند. نواحی ای از بدن که بیشترین مقدار نور خورشید را دریافت می کنند، از نظر ابتلا به این لکه های خورشیدی در معرض خطر بالا تری قرار دارند. از جمله این نواحی می توان به صورت، دست ها و بازو ها اشاره کرد.

لک صورت بخاطر هورمون

ملاسما یک اختلال پوستی است که منجر به تغییر رنگ نواحی کوچکی از پوست می شود. این اختلال در زنان مخصوصا در دوره بارداری بیشتر است.
تاثیر مصرف دارو بر لک صورت
برخی دارو ها می توانند تولید رنگدانه های پوستی را افزایش داده و منجر به بروز لکه های تیره شوند. رایج ترین عامل نیز دارو های ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs)، تتراسایکلین و سایکوتروپیک ها هستند.

لیزر لک صورت

لک صورت بخاطر التهاب پوست

لکه های تیره می توانند پس از التهاب پوست پدیدار شوند. التهاب می تواند در اثر عوامل مختلفی بروز دهد که از جمله آن ها می توان به اگزما، پسوریازیس، آسیب پوستی و آکنه اشاره کرد.
لک صورت بخاطر زخم
لکه های تیره می توانند پس از التیام نیش حشرات، سوختگی یا بریدگی پوست به وجود آیند. همچنین امکان دارد با گذشت زمان محو شوند.

لیزر لک صورت

لیزر لک صورت در لیزر سعادت بابل

تحریک پوستی

محصولات زیبایی پوست یا مو نیز می توانند سبب تحریک پوست و تشکیل لکه های تیره شوند.

دیابت و لک صورت

دیابت می تواند سبب تیره تر شدن برخی نواحی پوست شود. بیماری های مرتبط با دیابت شامل آکانتوزیس نیگریکانس، لکه های ساق پا و درماتوپاتی دیابتی هستند. برخی افراد این موارد را با لکه های پیری اشتباه می گیرند. آکانتوزیس نیگریکانس بیماری است که سبب تیرگی و نرمی پوست می شود. لکه های تیره پوست نیازمند درمان نبوده اما برخی افراد به دلایل زیبایی خواهان رفع آن ها هستند.

لیزر لک صورت

 

تشخیص لک صورت

پزشک یا متخصص پوست با معاینه لکه های تیره و گرفتن تاریخچه پزشکی به عامل لکه های تیره پوست پی می برد. در حین معاینه فیزیکی ممکن است پزشک با استفاده از لامپ وود پوست بیمار را معاینه کند. لامپ وود با تابش امواج فرابنفش این لکه ها را برای پزشکان نمایان می کند. در برخی موارد، به دلیل ویژگی های خاص یک لکه پزشکان آزمایش های بیشتری انجام می دهند تا وجود عامل سرطان بررسی شود

لیزر لک صورت در بابل

پیشگیری از لک صورت

ممکن است پیشگیری از بروز لکه های تیره پوست همیشه امکان پذیر نباشد. برای مثال، پیشگیری از تغییرات هورمونی دوره بارداری که منجر به ایجاد ملاسما می شوند امکان پذیر نیست. با این حال، اقداماتی وجود دارند که افراد با عمل به آن ها می توانند احتمال ابتلا به لکه های تیره را کاهش داده و از تیره تر شدن آن ها پیشگیری کنند. از جمله این اقدامات می توان موارد زیر را نام برد:
به صورت روزانه و حتی در روز های نه چندان آفتابی از ضد آفتاب هایی با SPF بالا تر از ۳۰ استفاده کنید.

جهت محافظت بیشتر از پوست خود از کلاه های لبه پهن و عینک آفتابی استفاده کنید.

نسبت به درمان بیماری هایی چون آکنه اقدام کنید زیرا این موارد می توانند به بروز التهاب منجر شوند.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب در ساعت های ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر خودداری کنید. نور خورشید در این ساعت ها بیشترین قدرت را دارد.


پاسخ دادن


سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

همشهریان و هم استانی های عزیز همین حالا میتوانید برای رزرو وقت با ما تماس بگیرید !


تماس اورژانسی

تماس 24/7
09111144377



رزرو تلفنی

تماس 24/7
09111144377



ما را

در شبکه های اجتمایی به اشتراک بگذارید



* کلیه حقوق این سایت برای کلینیک زیبایی سعادت محفوظ است  1396-99 *

– طراح وب سایت : نوآوران وب <> مجتبی ملائیان

09112115663

تماس جهت مشاوره و رزرو