نکات قبل از لیزر

خرداد ۱۰, ۱۴۰۱ توسط مدیریت0
لیزر-موهای-زائد-صورت.jpg

نکات قبل از لیزر

نکات قبل از لیزر موهای زائد و رعایت آن‌ها، به اندازه انتخاب دستگاه و نوع لیزر در رسیدن به نتیجه مطلوب، نقش دارد.

پس به هیچ وجه فکر نکنید که چون لیزر یک فرایند بی‌خطر و بدون عارضه است، نیازی به مراقبت و رعایت نکات بهداشتی ندارد.

گاهی عدم توجه به همین نکات ساده، موجب بروز عوارض ماندگار در پوست شما خواهد شد.

برخی نکات باید قبل از شروع جلسات لیزر موهای زائد بدن رعایت شود تا سلامت جسمی شما به خطر نیفتد.

برخی نکات نیز باید در تمامی طول دوره لیزر، رعایت شود؛ چه یک یا دو روز قبل از انجام هر جلسه و چه در فاصله زمانی یک ماهه بین دو جلسه. ممکن است

به دلیل وجود برخی بیماری‌ها یا مصرف داروهایی خاص، امکان انجام لیزر برای شما فراهم نباشد. در چنین شرایطی باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین راهکار برای شما تجویز شود.

نکات و توصیه‌های قبل از لیزر موهای‌ زائد

لیزر موهای زائد، موثرترین روش حذف موهای زائد بدن برای همیشه است. برای اینکه نکات مراقبتی قبل یا حین انجام لیزر را بگوییم،

نخست باید بدانید که لیزر چگونه کار می‌کند. یکی از پر تکرارترین سوالات مراجعان از ما، در مورد عوارض و خطرات لیزر موهای زائد است. باید اشاره کنیم که لیزر مو حدود ۶۰ سال پیش اختراع شده است و در تمام این سال‌ها، در حال پیشرفت فناوری و بهینه‌سازی بوده است.

امروزه سازمان‌های غذا و دارو امریکا و دیگر کشورهای پیشرفته دنیا و همچنین در کشور خود ما، لیزر موهای زائد یک روش بی‌خطر،

ایمن و کاملا مجاز برای حذف موهای زائد بدن است؛ اما به شرط استفاده از دستگاه‌های استاندارد، در مراکز معتبر و زیر نظر پزشک و سوپروایزر لیزر. در غیر این صورت ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. همچنین رعایت نکات مراقبتی قبل از لیزر در از بین رفتن عوارض و افزایش عملکرد موثر لیزر، نقش کلیدی دارد.

نکات قبل از لیزر

نکات قبل از لیزر موهای زائد مربوط به شرایط بدنی هر فرد

این نکات مشخص خواهند کرد که چه دستگاه و طول موج لیزری برای شما مناسب‌تر است و همچنین چه مراقبت‌هایی را قبل از جلسات لیزر باید در پیش بگیرید.

رنگ پوست:
یکی از مهمترین نکات قبل از لیزر موهای زائد که باید به آن توجه کرد، رنگ پوست افراد است. روشن یا تیره بودن پوست در میزان اثربخشی لیزر،

شیوه انجام آن و طول موج انتخابی، موثر است. اگر رنگ پوست شما روشن باشد، پرتوهای لیزر مستقیما به فولیکول‌ها و ریشه مو می‌رسند و توسط ملانین مو جذب می‌شوند. اما در پوست‌های تیره، فرایند به همین سادگی پیش نمی‌رود.

در پوست تیره، مقدار زیادی رنگ‌دانه در پوست تجمع پیدا کرده‌اند که ممکن است بخشی از امواج لیزر را جذب کنند.

این کار موجب سوختگی بیشتر و البته کاهش اثربخشی لیزر خواهد شد. برای رفع این مشکل، پزشک شما ممکن است بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای شما را پیشنهاد کند؛ دستگاه‌هایی با کارایی بیشتر و دارای طول موج مناسب‌تر برای پوست شما.

اگر رنگ پوست شما روشن و از تایپ ۱ یا ۲ است، لیزرهای الکس برای شما مناسب‌تر هستند. این دستگاه‌ها بیشترین آسیب را به فولیکول‌ها و موها وارد می‌کنند. با این حال چون پوست شما روشن است، میزان سوختگی و درد کمتری را نیز حس خواهید کرد.

اگر تایپ پوست شما تیره‌تر و از درجه ۳ یا ۴ است؛ لیزرهای دایود برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

به این دلیل که جذب انرژی توسط ملانین و دیگر رنگدانه‌های موجود در پوست و مو، در طول موج دایود کمتر است و در نتیجه، سوختگی و عوارض پوستی شما هم کمتر خواهد بود.

در نهایت باید دقت داشته باشید که اگر پوست روشن دارید، خیلی بیشتر مراقب آفتاب سوختگی باشید.

به ویژه قبل از انجام لیزر موهای زائد. در غیر این صورت، با انجام یک بار حمام آفتاب، یک یا دو تایپ پوست خود را تیره‌تر می‌کنید و در عمل لیزر کردن برای شما سخت‌تر خواهد شد.

نکات قبل از لیزر-لیزر سعادت بابل

جنس موها در لیزر موهای زائد

جنس موهای زائدی که لیزر می‌شوند نیز بسیار مهم هستند. به طور کلی هرچه موها ضخیم‌تر و تیره‌تر باشند، جذب امواج لیزر در آن‌ها بیشتر است.

برای رفع موهای زائد نازک و روشن، باید با کمک پزشک خود به یک روش لیزر مناسب برسید. همچنین اگر قبلا تجربه انجام لیزر را داشته اید، حتما نتایج آن را در جلسه مشاوره مطرح کنید تا برای برنامه‌ریزی جلسات و انتخاب طول موج مناسب، در نظر گرفته شود.

گاهی توصیه می‌شود موهای نازک خود را با یک دستگاه و موهای ضخیم را با دستگاه دیگری لیزر کنید.

نکات قبل از لیزر

برای موهای نازک باید از دستگاه‌هایی استفاده کرد که بتوانند به شکلی، انرژی خروجی پرتوهای لیزر را چند برابر کنند. این یعنی انتقال انرژی بیشتر به موهای نازک و روشن و در نتیجه سوختن آنها.
داروها و مکمل‌های غذایی قبل از لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد یک فرایند کاملا علمی و درمانی بر پایه دانش پزشکی و علم فیزیک است که موجب توقف کامل رشد مو خواهد شد.

به همین دلیل همیشه دقت می‌شود که هیچ ماده دارویی موجب برهم خوردن شرایط مناسب لیزر و ایجاد عوارض برای شما نشوند. پس اگر هرگونه دارو یا مکمل غذایی مصرف می‌کنید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

نکات قبل از لیزر

همچنین وجود برخی بیماری‌های زمینه‌ای، مشکلات پوستی و برخی شرایط خاص باید توسط پزشک بررسی شود.

ممکن است جلسات لیزر شما کمی جا به جا شود و به تعویق بیفتد. همچنین ممکن است برنامه درمانی و مراقبتی جداگانه‌ای برای شما در نظر گرفته شود تا بتوانید لیزر موهای زائد را ادامه بدهید.

نکات و راهنمایی‌های قبل از لیزر موهای زائد

یک ماه پیش از شروع جلسات لیزر باید از هر عملی که موجب تیره شدن پوست و تجمع رنگدانه‌ها در زیر پوست می‌شود، خودداری کنید.

برای مثال آفتاب گرفتن، در معرض تابش خورشید بودن، برنزه کردن (دستگاه سولاریوم یا کرم‌ها و محصولات برنزه کننده)، قرار گرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش و هر کاری مانند این موارد، ممنوع است.

در غیر این صورت بخشی از امواج لیزر توسط پوست شما جذب خواهد شد که از یک سو، اثر بخشی لیزر را کم می‌کند و از سوی دیگر میزان درد و سوختگی را افزایش می‌دهد.

برای مثال اگر مناطقی از پوست خود را لیزر می‌کنید که بیشتر در معرض نور آفتاب هستند، بهتر است این کار را در فصل سرد سال انجام دهید.
توصیه‌ها برای یک روز قبل از لیزر موهای زائد
روز قبل از جلسه لیزر حتما شیو کنید.

البته توجه داشته باشید که اصلاح مو را باید با تیغ انجام دهید؛ از واکس یا اپیلاسوین خودداری نمایید. وجود موهای بلند هنگام لیزر چند مشکل برای شما ایجاد می‌کند.

اول اینکه بخش زیادی از انرژی پرتوهای لیزر توسط موهای بلند روی پوست شما جذب می‌شود. به همین دلیل اثر بخشی لیزر کم خواهد شد.

همچنین موهای بلند پس از هر شات لیزر می‌سوزند و گرمای زیادی تولید می‌کنند. حتی ممکن است موی در حال سوختن به پوست شما بچسبد و موجب درد و سوزش بیشتری شود.

در واقع بهترین حالت این است که موهای شما درون پوست و فولیکول باقی بمانند تا امواج لیزر را جذب کنند. این کار به فولیکول‌های زیر پوست آسیب می‌رساند و پس از چند جلسه، دیگر فولیکول قدرت تولید موی جدید را از دست خواهد داد.

نکات قبل از لیزر

سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

همشهریان و هم استانی های عزیز همین حالا میتوانید برای رزرو وقت با ما تماس بگیرید !


تماس اورژانسی

تماس 24/7
09111144377



رزرو تلفنی

تماس 24/7
09111144377



ما را

در شبکه های اجتمایی به اشتراک بگذارید



* کلیه حقوق این سایت برای کلینیک زیبایی سعادت محفوظ است  1396-99 *

– طراح وب سایت : نوآوران وب <> مجتبی ملائیان

09112115663

تماس جهت مشاوره و رزرو