علت جواب نگرفتن از لیزر

مرداد ۶, ۱۴۰۱ توسط مدیریت0
GettyImages-1047543828-fdb1040331174833b00526d15e46e6c8-1200x675.jpg

چرا لیزر موهای زائد جواب نمی دهد؟

عدم جوابدهی به لـیزر مو و بازگشت رشد موها دلایل گوناگونی دارد. همانطور که می دانید لـیزر موهای زائد بسته به نوع پوست مو با سه طول موج لیزر الکساندرایت، دایود و اندیاگ انجام می شود. عدم استفاده درست از دستگاه مناسب با پوست و مو فرد و یا برخی مشکلات زمینه ای و مواردی دیگر می تواند موجب رشد مجدد موها و عدم جوابدهی لیزر شود. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

علت های هورمونی

وجود برخی بیماری های هورمونی که به هم ریختگی هورمونی را به همراه دارد و همچنین تیروئید یکی از عوامل جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد می تواند باشد. پس حتما در این صورت چکاب کامل را انجام دهید.

حتی علت وجود برخی موهای زائد ضخیم در بدن و صورت می تواند زمینه هورمونی داشته باشد. لازم است بدانید لیزر بر موهای زائد بر پایه مشکلات هورمونی تاثیری ندارد.

وجود برخی بیماری ها مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک، تومور و بیماری های غده فوق کلیه، دلایل ژنتیکی و ارثی، تیروئید، افزایش تستوسترون پس از یائستگی و… می تواند موجب رشد موهای زائد و عدم نتیجه گیری نیز گردد.

علت های مربوط به برند دستگاه

برخی دستگاه ها دارای طیفی از طول موج ها نوری هستند و طول موج مشخصی مانند لیزرهای الکس، دایود و اندی یاگ ندارند.

این لیـزرها پس از تابش به سطح پوست، فولیکول مو را تحت تاثیر قرار داده و موجب تخریب آن می گردد. در صورتی که دستگاه های بر پایه نور قدرت نفوذ کمتری دارند و امکان دارد به فولیکول مو در برخی موارد نرسند. دستگاه های IPL از جمله دستگاه های بر پایه نور هستند که معمولا موجب طولانی تر شدن دوره خواب مو می شوند. و ممکن است پس از چندماه رشد مو به حالت اولیه باز می گردد.

همچنین انواع دستگاه ها با برند های متفرقه چینی که در برخی کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرد می تواند کارآیی لازم را نداشته باشد.

علت های مربوط به طول موج لیزر (نوع فناوری)

سه فناوری موجود در لیزر شامل الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر، دایود با طول موج 810 نانومتر و اندیاگ با طول موج 1064 نانومتر می باشد. هر یک از این موارد مناسب رنگ پوست و موهای متفاوتی می باشد. بدین منظور انتخاب درست دستگاه بر اساس پوست و موی شما در جوابدهی لیـزر و همچنین عدم آسیب به پوست بسیار موثر می باشد.

به تناسب مو و پوست شما انتخاب درجات پایین تر طول موج موجب عدم جوابگیری و انتخاب درجات بالا موجب آسیب به پوست و عارضه می گردد.

علت های مربوط به نوع مو و نوع پوست

مکانیزم تمامی لیزر ها جذب از طریق رنگدانه های فولیکول مو می باشد. بنابراین لیزر روی موهای تیره و پوست روشن بهترین تاثیر را دارد. معمولا نتیجه لیزر در موی کرکی و روشن ایده آل نمی باشد. برای موهای کرکی معمولا از IPL و یا لیزر الکساندرایت در تعداد جلسات بالا استفاده می شود که شاید تا حدودی نتیجه دهی داشته باشد.

این نکته را مد نظر داشته باشید که لـیزر موهای کرکی در برخی افراد می تواند موجب تیره و ضخیم شدن موها پس از رشد و نتیجه عکس شود. بنابراین پیش از لـیزر حتما می بایست مورد معاینه پزشک قرار بگیرید تا روش درست اتخاذ گردد.

علت های مربوط به تجربه پزشک

تجربه و مهارت پزشک کمک می کند بهترین دستگاه برای لـیزر موهای زائد شما با توجه به طیف رنگی پوست و ضخامت مو انتخاب شود. استفاده از لیـزر نامناسب می تواند منجر به عدم پاسخگویی و تاثیرگذاری درمان شود.

همچنین مهارت پزشک در تنظیمات دستگاه و نحوه انجام لیزر مو در نتایج لیـزر موهای زائد تأثیرگذار است.

علت های مربوط به داروهای مصرفی

استفاده از برخی داروها مانند کورتیزون خوراکی، فنی توئین، ماینوکسیدیل و تستوسترون و برخی داروهای هورمونی دیگر می تواند موجب عدم جواب گرفتن از لیـزر شود.

برخی داروها می تواند موجب تداخل با لیـزر شود. به عنوان مثال دوز خاصی از راکوتان، یا برخی آنتی بیوتیک ها و…

بنابراین در صورت مصرف هرگونه دارو با پزشک مشورت نمایید تا در صورت لزوم جلسات لیزر به بعد از دوره مصرف دارو موکول شود.

علت های مربوط به فاصله بین جلسات

فواصل زمانی بین جلسات و تکرار آن به منظور قرارگیری تمام موها در فاز رشد می باشد. زیرا لـیزر تنها بر روی موهای در فاز رشد تاثیر می گذارد. فواصل معمولا برای موهای بدن 2 ماه و برای صورت  1 ماه تعیین می شود.

تعداد جلسات لـیزر موهای زائد بین 4 الی 12 جلسه می باشد که در اکثر خانم ها این تعداد بین 4 الی 8 جلسه کافی است.

در واقع تا زمانی که تنها 20 الی 30 درصد از موهای نازک و کرکی شما باقی ماند زمان پایان جلسات لیزر می باشد. تکرار جلسات یادآوری بستگی به زنتیک و جنس مو هر فرد دارد. در صورتی که شاهد بیشتر شدن موها بودید بعد از 6 ماه الی 1 سال یک جلسه یادآوری نیاز می باشد.

سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

همشهریان و هم استانی های عزیز همین حالا میتوانید برای رزرو وقت با ما تماس بگیرید !


تماس اورژانسی

تماس 24/7
09111144377



رزرو تلفنی

تماس 24/7
09111144377



ما را

در شبکه های اجتمایی به اشتراک بگذارید



* کلیه حقوق این سایت برای کلینیک زیبایی سعادت محفوظ است  1396-99 *

– طراح وب سایت : نوآوران وب <> مجتبی ملائیان

09112115663

تماس جهت مشاوره و رزرو