بوتاکس رفع تعریق چیست؟

اسفند ۴, ۱۴۰۱ توسط مدیریت0
درمان-تعریق-با-بوتاکس.jpg

بوتاکس کف دست برای درمان تعریق بیش از حد

شاید برای شما یا نزدیکانتان این موضوع وجود داشته باشد که قسمتی از بدنتان به خصوص دستتان با مشکل عرق شدید مواجه است و این موضوع حتی در فصل سرما نیز وجود دارد. خوشبختانه برای درمان این مشکل راه هایی وجود دارد که یکی از آن ها تزریق بوتاکس است.

هایپرهیدروز چیست؟

هایپرهیدروز (Hyperhidrosis) به تعریق بیش از حد بدن و عرق کردن غیر طبیعی گفته می شود. این مشکل می تواند گاهی زندگی روزمره فرد را با اختلال رو به رو کند. این تعریق بیش از حد در اکثر افراد مبتلا در کف دست مشاهده می شود که بر بسیاری از فعالیت های روزمره فرد تاثیر مستقیم دارد، تا حدی که نام این مشکل را “فلج خاموش” نهاده اند. اما خوشبختانه برای این مشکل می توان از طریق تزریق بوتاکس اقدام کرد.

تزریق بوتاکـس برای درمان هایپرهیدروز

استفاده از بوتاکـس به عنوان روشی درمانی در پزشکی این روزها به کمک بسیاری از بیماران از جمله بیماران میگرنی و بیماران هایپرهیدروزس آمده است. این روش درمانی اگر توسط متخصص انجام شود هیچ گونه خطری ایجاد نمی کند و کاملاً بی خطر و غیرتهاجمی است. بوتاکس در واقع نوعی سم (نوروتوکسین) است که از گونه ای باکتری ساخته می شود. این سم زمانی که به عضله ای تزریق شود، باعث فلج موقت آن عضله می شود.

زمانی که فرد با مشکل هایپرهیدروز کف دست مواجه است، متخصص با تزریق بـوتاکس اقدام به فلج موقت اعصابی می کند که در کف دست وظیفه فعال کردن غدد تعریق را به عهده دارد.  این اعصاب در زمان گرما فعال می شوند تا بدن را خنک نگه دارند، اما در فرد مبتلا به هایپرهیدروز بیش از حد طبیعی فعال است و در فصل سرما نیز فعالیت دارد. با تزریق بوتاکس این اعصاب فلج می شوند و تعریق متوقف می شود.

میزان ماندگاری بوتاکـس کف دست چقدر است؟

اگر برای تزریق بوتـاکس کف دست به یک متخصص خوب بوتاکس در مازندران مراجعه کنید، به دلیل استفاده از مواد با کیفیت و تزریق صحیح در محل های مناسب، بوتاکس بین  6 تا 12ماه در کف دست ماندگاری دارد. بعد از این مدت می توانید با مراجعه مجدد به پزشک، تزریق دوباره بوتاکس را انجام دهید.

میزان موفقیت درمان تعریق کف دست با بوتـاکس چقدر است؟

مطالعات نشان داده است که بوتـاکس کف دست در 90 درصد موارد مبتلایان به هایپرهیدروز موفقیت آمیز بوده است.

 عوارض بوتاکـس کف دست

در پاسخ به این پرسش که آیا بوتاکـس کف دست عوارض دارد یا خیر باید بگوییم که اگر تزریق توسط متخصص انجام شود هیچ گونه عوارضی متوجه فرد نخواهد بود. اما به طور کلی عوارض جانبی بوتاکس کف دست عبارتند از:

  • درد و کبودی در محل تزریق به طور موقت؛
  • بروز ضعف در عضلات محل تزریق؛
  • بلاک عصبی موقت در ناحیه مچ دست؛
  • خون مردگی و لخته شدن خون در ناحیه زیر پوست (اگر تزریق توسط غیرمتخصص انجام شود).پ

هزینه­ تزریق بـوتاکس کف دست در مازندران- بابل

هزینه تزریق بوتاکس در مازندران بستگی به شرایط مختلفی دارد که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان مشکل
  • نوع و کیفیت بوتاکس
  • تخصص پزشک
  • نواحی بدن که باید تزریق انجام شود
  • اقدامات قبل از درمان عرق زیر بغل با بوتـاکس

    بهتر است که عمل تزریق بوتـاکس زیر بغل در مطب پزشک انجام شود. معمولا پزشکان از فردی که خواهان درمان تعریق زیر بغل با بوتاکـس هستند ، می خواهند که به مدت ۲ یا ۳ روز قبل از تزریق بوتاکس، از تراشیدن زیر بغل خود اجتناب کند. افزون بر این باید پزشک خود را در جریان مصرف داروهایی که در طول شبانه روز استفاده می کند، بگذارید و مصرف هیچ یک از این داروها را متوقف نکنید مگر در مواقعی که پزشک بگوید.

  • ماندگاری درمان عرق با بوتاکـس

    نتایج درمان عرق با بوتـاکس ٢۴ تا ۴٨ ساعت بعد از تزریق، دیده می شود و تا یک هفته الی ۱۴ روز کامل مى گردد. دو هفته ب از تزریق ، پوست ناحیه مبتلا، بررسی و معاینه می شود و در صورتی که ترشح عرق در نقاطی قطع نشده باشد ، در این نقاط تزریق انجام می شود

 

سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

همشهریان و هم استانی های عزیز همین حالا میتوانید برای رزرو وقت با ما تماس بگیرید !


تماس اورژانسی

تماس 24/7
09111144377



رزرو تلفنی

تماس 24/7
09111144377



ما را

در شبکه های اجتمایی به اشتراک بگذارید



* کلیه حقوق این سایت برای کلینیک زیبایی سعادت محفوظ است  1396-99 *

– طراح وب سایت : نوآوران وب <> مجتبی ملائیان

09112115663

تماس جهت مشاوره و رزرو