درمان لک های صورت با لیزر

آذر ۱۶, ۱۴۰۰ توسط مدیریت0
نحوه_ی-درمان-min.jpg

لیزر لک صورت

درمان لک های صورت با لیزر- لک ها به دلایل مختلفی روی پوست افراد ایجاد می شوند. این لک ها به دلیل تاثیری که بر زیبایی ظاهری فرد دارند، اهمیت پیدا می کنند؛ چراکه معمولا انواع لک های پوستی بی ضرر هستند.

وجود لک روی صورت، برای بسیاری از افراد ناخوشایند است و افراد ترجیح می دهند که با استفاده از روش های مختلف نسبت به درمان آن ها اقدام کنند.

به ویژه اینکه برخی از انواع لک با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض خورشید تشدید می شوند.

لیزر رفع لک یکی از روش های درمان لک های پوستی است که امروزه به صورت گسترده در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.

روش های درمانی دیگری نیز برای درمان لک صورت و افزایش زیبایی پوست وجود دارد. گاهی از ترکیبی از روش های درمانی دیگر در کنار لیزر درمانی استفاده می شود.

در این نوشتار ما به طور مفصل به درمان لک های پوستی با استفاده از لیزر پرداخته ایم.

هر آنچه که شما در رابطه با لیزر درمانی لک های پوستی نیاز دارید در این نوشتار در اختیار شما قرار داده می شود. خوشحال هستیم که در این مقاله همراه ما هستید.

درمان لک های پوستی با لیزر

لک های پوستی به دلایل مختلفی ایجاد می شوند. مراقبت از پوست در برابر آفتاب توسط کلاه و لوسیون های ضد آفتاب، یکی از راه های اصلی پیشگیری از تشکیل لک های پوستی است.

امکان پیشگیری از برخی انواع لک ها که به دلیل تغییرات هورمونی یا زمینه ژنتیکی ایجاد می شوند، وجود ندارد.

لک های دوران بارداری یا کک و مک از این قبیل لک ها هستند.

برخی لک ها نیز به دلیل مصرف دارو، افزایش سن یا بیماری های داخلی ایجاد می شوند.

با درمان بیماری ها یا قطع استفاده از داروها ایجاد لک ها متوقف می شود؛ اما ممکن است از بین بردن جای آن ها نیاز به درمان های دیگری داشته باشد. لیزر رفع لک یکی از راه های درمانی لک ها است.

درمان لک های صورت با لیزر

در لیزردرمانی، لیزر تنها بر ناحیه هدف متمرکز می شود و به بافت های اطراف هیچ گونه آسیبی نمی رسد.

عوارضی از قبیل قرمزی پوست، تورم، سوزش و تورم غدد لنفاوی برخی عوارض لیزردرمانی هستند؛ اما به طور کلی لیزردرمانی یک روش درمان کم تهاجمی است و امکان درد نیز در آن بسیار کم است.

دستگاه های لیزر دارای طول موج متفاوتی هستند. نکته مهم این است که طول موج انتخابی برای درمان باید با پوست فرد و عارضه پوستی متناسب باشد

. علاوه بر این استفاده از دستگاه های مناسب و مهارت پزشک در استفاده از دستگاه ها نیز در نتیجه نهایی درمان تاثیر دارد.

درمان لک های صورت با لیزر

دلایل ایجاد لک های پوستی چیست؟

لک پوستی یا هایپرپیگمنتیشن مربوط به افزایش و تجمع رنگدانه های ملانین در لایه های مختلف پوست است. در چنین شرایطی پوست این مناطق تیره تر یا روشن تر از سایر نواحی می شود.

لکه های پوستی به دلایل مختلف ظاهر می شوند و معمولا ضرری برای فرد ندارند. در ادامه برخی از دلایل اصلی ایجاد لکه های پوستی بررسی می شود.

درمان لک های صورت با لیزر – لیزر سعادت بابل

  • جای جوش بلوغ

جای جوش های بلوغ در جوانان و نوجوانان یکی از انواع لک های پوستی است که با استفاده از لیزر، حدود ۸۰ درصد آن درمان می شود.

در صورتی که فرد هنوز در دوره بلوغ است بهتر است درمان های دارویی در کنار لیزر به منظور درمان لک های صورت استفاده شود.

درمان لک های صورت با لیزر

  • ملاسما یا لک بارداری

ایجاد لک در زمان بارداری یکی از علل اصلی ایجاد لک پوستی است. به لک های حاملگی، ملاسما می گویند. این نوع لک ها اغلب در نواحی پیشانی و لب بالا ایجاد می شوند.

معمولا ملاسما به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری ایجاد می شود و بعد از این دوران برطرف می شود؛ اما در برخی مواقع، اثراتی از این لک ها حتی بعد از دوران بارداری روی صورت باقی می مانند و نیاز به درمان دارند. احتمال ایجاد لک در خانم هایی که پوست تیره تر دارند، بیشتر است.

  • مصرف قرص های ضد بارداری عاملی برای ایجاد لک پوستی

مصرف قرص های ضد بارداری از دیگر دلایل ایجاد لک صورت است. بانوانی که به دلیل استفاده از قرص های ضد بارداری دچار لک صورت می شوند، در دوران بارداری نیز دچار ملاسما یا لک بارداری می شوند. گاهی بعد از قطع قرص بارداری نیز لک ها روی صورت باقی می مانند.

  • بروز لک به دلیل افزایش سن

گاهی با افزایش سن لک های پوستی در صورت، سر و پشت دست نمایان می شود. درمان این نوع لک ها به دلیل قرارگیری آن ها در خارجی ترین لایه پوست، نسبتا آسان است.

تشخیص لک های ناشی از افزایش سن و تفکیک آن ها از سایر انواع لک ها بسیار مهم است. با تشخیص نوع لک، روش درمانی مناسب برای درمان آن نیز انتخاب می شود.

معمولا هر روش درمانی که برای روشن کردن لک های ناشی از افزایش سن به کار رود، روش درمانی موثری خواهد بود. انتخاب روش درمانی مناسب به نظر و تشخیص پزشک بستگی دارد.

  • کک و مک

کک و مک تحت تاثیر دو عامل در پوست ایجاد می شود. وراثت و نور خورشید دو عامل اصلی ایجاد کک و مک هستند.

این نوع لک های پوستی اغلب به رنگ های قهوه ای و قرمز در افراد دیده می شوند. شدت این لک ها نیز در افراد متفاوت است. نور خورشید معمولا باعث تشدید کک و مک می شود.

کک و مک نیز از انواع لکه های بی ضرر است. در افرادی که پوست های روشن یا پوست با زمینه اروپایی دارند، کک و مک بیشتر مشاهده می شود.

  • لک های پوستی ناشی از نور آفتاب

نور خورشید یکی از عوامل اصلی ایجاد لک پوستی است. نور شدید خورشید در افراد با سنین مختلف موجب ایجاد لک می شود.

در بسیاری از انواع لک های پوستی که نور خورشید عامل اصلی ایجاد لک نیست، لک ها تحت تاثیر نور خورشید تشدید می شوند. به منظور محافظت از پوست، جلوگیری از تشکیل یا تشدید لک های پوستی، استفاده از کرم های ضد آفتاب ضروری است.

  • استفاده از کرم ها و لوازم آرایشی و بهداشتی نامرغوب

استفاده از برخی انواع کرم ها و لوازم آرایشی و بهداشتی نامناسب و غیراستاندارد، یکی دیگر از دلایل ایجاد لک های پوستی هستند.

  • بیماری های زمینه ای

برخی بیماری های داخلی مانند بیماری های کبد، بیماری های ریوی، روماتیسم و دیابت، باعث ایجاد لک های پوستی می شوند. در صورتی که پس از درمان بیماری، لک صورت برطرف نشد، لیزر رفع لک یک راه حل موثر در درمان این نوع لک خواهد بود.

درمان لک های صورت با لیزر- لیزر سعادت بابل

مزایای رفع لک صورت با لیزر

برای رفع لک علاوه بر استفاده از لیزر روش های درمانی دیگری نیز وجود دارد. برخی از مزایای روش لیزر درمانی پوست به شرح زیر است:

با توجه به اینکه اشعه لیزر کوچک است، این امکان وجود دارد که آن را به طور دقیق به نواحی مد نظر بدن اعمال کرد.
به عبارت دیگر در لیزر درمانی امکان دسترسی به ناحیه جراحت یا لک وجود دارد، بدون اینکه کمترین آسیبی به بافت های اطراف برسد.
تمرکز در ناحیه تحت درمان در سایر روش های درمانی امکان پذیر نیست.
لیزر درمانی یک درمان غیر تهاجمی و بدون درد است. در صورتی که سایر روش های درمانی ممکن است توام با درد باشند.
در این روش نیازی به بی حسی نیست. فقط در صورتی که مدت زمان درمان بیشتر از نیم ساعت باشد، پزشک از کرم بی حس کننده استفاده می کند.
لیزر رفع لک، یکی از بهترین روش های درمانی در برداشتن لکه های پوستی قدیمی است.
با استفاده از درمان های لیزری، عمیق ترین لک های قدیمی پوست نیز قابل درمان هستند.
بسیاری از دیگر روش های درمان لکه های پوستی قابلیت درمان لکه های قدیمی را ندارند.
تنها راه درمان این لکه ها، لیزر پوست است.

درمان لک های صورت با لیزر

لیزر سعادت بابل

سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

همشهریان و هم استانی های عزیز همین حالا میتوانید برای رزرو وقت با ما تماس بگیرید !


تماس اورژانسی

تماس 24/7
09111144377



رزرو تلفنی

تماس 24/7
09111144377



ما را

در شبکه های اجتمایی به اشتراک بگذارید



* کلیه حقوق این سایت برای کلینیک زیبایی سعادت محفوظ است  1396-99 *

– طراح وب سایت : نوآوران وب <> مجتبی ملائیان

09112115663

تماس جهت مشاوره و رزرو