برداشتن خال با لیزر

خرداد ۳, ۱۴۰۱ توسط مدیریت0
مزایا-و-معایب-برداشتن-خال-با-لیزر.jpg

روش برداشتن خال با لیزر چگونه است؟

برداشتن خال با لیزر-گاهی اوقات خال‌ها با استفاده از بی‌حس کننده‌های پوستی، قیچی و چاقوی جراحی برداشته می‌شوند. در این روش برداشتن خال صورت مدت زمان بهبودی طولانی است و منجر به باقی ماندن جای زخم در محل خال می‌شود. در موارد دیگر که قرار است از بین بردن خال های صورت به طور کامل انجام شود، لازم است که لایه‎‌ی ضخیمی از پوست برداشته شود. این کار می‌تواند منجر به باقی ماندن جای زخم بسیار قابل‌توجهی شود و حتی ممکن است این جای زخم نازک شود و ترک بردارد. یک جایگزین مطلوب‌تر که منجر به جای زخم نمی‌شود و به مراتب درد کمتری دارد، روش استفاده از لیزر است.

برداشتن خال با لیزر ساده‌ترین روش برای خلاص شدن از شر خال‌های دردسرساز است. در اکثر موارد برداشتن خال با لیزر ، نیازی به بی‌حسی نیست. برخی بیماران در هنگامی که پالس‌های لیزر به پوست آن‌ها برخورد می‌کند در آن ناحیه احساس سوزن سوزن شدن یا احساسی شبیه اینکه یک کش لاستیکی به آن‌ها برخورد کند، دارند.

به منظور از بین بردن خال ، لیزر عروق خونی را می‌بندد و بافتی که از بین رفته است را تبخیر می‌کند؛ بنابراین نیازی به بریدن پوست یا استفاده از بخیه نیست. علاوه بر این در روش لیزر احتمال باقی ماندن جای زخم خیلی کمتر از روش‌های دیگر است.

بعد از اینکه عمل جراحی با لیزر و از بین بردن خال تمام شد، در محل خال یک حالت پوسته پوسته شدن شکل می‌گیرد. این حالت معمولاً حدود دو هفته طول می‌کشد و بعد از آن خوب می‌شود. در این زمان، ممکن است یک قرمزی کمی در محل پوسته پوسته شده به وجود آید. این قرمزی نیز خود به خود از بین می‌رود.

برداشتن خال با لیزر-لیزر سعادت

آیا برداشتن خال با لیزر صدمه یا آسیبی به بیمار وارد می‌کند؟

بسیاری از مشتریان این روش را بدون درد توصیف می‌کنند. در برخی موارد ممکن است مقدار کمی بی‌حس کننده موضعی استفاده شود، با این حال بسیاری از خال‌ها می‌توانند به راحتی و بدون بی‌حسی برداشته شوند. بیماران درمان شده احساس خود را مانند یک سوزش خفیف و یا احساس گرما هنگام برداشتن خال با لیزر توصیف کرده‌اند. در این روش در صورتی که ناراحتی وجود داشته باشد، آن ناراحتی حداقل و کوتاه است.

بعد از برداشتن خال با استفاده از لیزر چه انتظاراتی باید داشت؟

در ناحیه تحت درمان حالت پوسته پوسته شدن یا جای زخم ایجاد می‌شود که برای حدود یک تا دو هفته ادامه خواهد داشت. پس از بهبود کامل، ممکن است ناحیه درمان شده برای چند هفته تا چند ماه کمی صورتی رنگ باشد که با گذشت زمان محو خواهد شد. پوست ناحیه درمان شده صاف‌تر خواهد بود و به طور کلی با رنگ طبیعی پوست همسان‌تر به نظر می‌رسد. دستورالعملی برای تمیز و سالم نگه داشتن ناحیه درمان شده به بیمار ارائه داده می‌شود. اکثر خال‌های کوچک می‌توانند تنها با یک جلسه جراحی برداشتن خال از بین بروند، اما بسته به اندازه خال و عمق رنگ‌دانه‌های آن، ممکن است جلسات درمانی متعددی نیاز باشد.

آیا نتایج این روش دائمی هستند؟

خال‌ها معمولاً بعد از درمان، رشد مجدد ندارند. اگرچه پزشکان در تلاش هستند که احتمال باقی ماندن اثر خال را به حداقل برسانند، با این حال قسمتی از بافت خال یا ضایعه موجود ممکن است باقی بماند. در این صورت ممکن است برخی خال‌ها رشد مجدد داشته باشند؛ اگر چنین شد برای معاینه خال و در نظر گرفتن یک جلسه درمانی دیگر بدون هزینه برداشتن خال با لیزر با ما تماس بگیرید.

کدام نوع خال با لیزر قابل درمان است؟

برخی خال‌ها برای از بین بردن با لیزر کمتر مناسب هستند. مثلاً خال‌های مسطح یا خال‌های بسیار رنگی یا تیره. خال‌هایی که در سطح پوست جمع می‌شوند احتمالاً می‌توانند از این درمان بهره‌مند شوند. اگر پزشک پس از معاینه، فکر کند که گرفتن بیوپسی بهتر است، به عنوان مثال. اگر خال به تازگی از نظر اندازه یا رنگ تغییر کرده باشد، ما روش جراحی سنتی را برای برداشتن خال توصیه می‌کنیم تا نمونه برداشته شود. استفاده از لیزر بدین معنی است که خال به طور مؤثر “تبخیر شده” است و چیزی برای ارسال به آزمایشگاه برای تجزیه و تحلیل باقی نمی‌ماند.

آیا ناحیه خال دچار صدمه می‌شود؟ آیا بیمار درد لیزر را احساس می‌کند؟

درمان با لیزر به هیچ وجه دردناک نیست. بی حسی موضعی قبل از عمل می‌تواند مانند هر تزریقی کمی درد داشته باشد. اما پس از شروع کار، بیمار چیزی را احساس نخواهد کرد. دکتر قبل از شروع عمل، آزمایش می‌کند که ناحیه بی حس شده است یا خیر.

سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

همشهریان و هم استانی های عزیز همین حالا میتوانید برای رزرو وقت با ما تماس بگیرید !


تماس اورژانسی

تماس 24/7
09111144377



رزرو تلفنی

تماس 24/7
09111144377



ما را

در شبکه های اجتمایی به اشتراک بگذارید



* کلیه حقوق این سایت برای کلینیک زیبایی سعادت محفوظ است  1396-99 *

– طراح وب سایت : نوآوران وب <> مجتبی ملائیان

09112115663

تماس جهت مشاوره و رزرو